بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ بیت کوین در واقع یک ارز رمز نگاری شده استُیک نوع پول مجازی یا پول دیجیتالی ...

بیت کوین چیست؟

بیتکوین در واقع یک ارز رمز نگاری شده است، یک نوع پول مجازی یا پول دیجیتالی( نوعی از پول که کاملا ماهیت مجازی دارد).

لوگوی بیت کوین

بیتکوین یک نسخه آنلاین پول نقد است. شما می توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنید، اما بسیاری از مغازه ها هنوز بیت کوین را قبول نمی کنند و برخی کشورها آن را به طور کلی ممنوع کرده اند.
بیت کوین های فیزیکی که در عکس ها می بینید نمادی از بیتکوین هستند و به تنهایی ارزشی ندارند .

آیا بیت کوین را می توان به پول نقد تبدیل کرد؟

بیت کوین را می توان مانند هر دارایی با پول نقد مبادله کرد. صرافی های ارزهای دیجیتال متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که افراد می توانند این کار را انجام دهند، اما تراکنش ها می توانند به صورت حضوری یا از طریق هر پلتفرم ارتباطی انجام شوند.

بیت کوین دارای سرورهایی در سرتاسر جهان است و بیش از ده هزار نود (هر رایانه یا دستگاهی که به بلاکچین BTC متصل شود را می‌توان به عنوان یک نود در نظر گرفت) تمام تراکنش‌های انجام شده روی این شبکه را ردیابی می‌کنند. این نکته‌ای مهم است! زیرا اگر اتفاقی برای یکی از سرورها یا نودها بیفتد بقیه نودها می‌توانند آن را ردیابی کنند.

هدف بیتکوین چیست؟

بیت کوین به عنوان راهی  برای ارسال پول از طریق اینترنت ایجاد شد. هدف از این ارز دیجیتال ارائه یک سیستم پرداخت جایگزین بود که بدون کنترل مرکزی عمل می کرد.
از مزیت های بیتکوین در مقایسه با پول های سنتی بذای ارسال پول میتوان به سرعت و امنیت و کارمزد کمتر اشاره کرد.

آیا بیتکوین امن است؟

بیت کوین رمزنگاری شده است و توسط شبکه ای به نام بلاکچین پشتیبانی می‌شود.
بلاکچین یک دفتر عمومی است که برای تأیید و ثبت این معاملات استفاده می‌شود. موضوع امنیت بیت کوین از زمان توسعه آن مسئله‌ای اساسی بوده است. هک شدن خود بیتکوین بسیار دشوار است و این بیشتر به دلیل فناوری استفاده شده در بلاکچین است که چنین امری را غیرمحتمل کرده است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بلاکچین به طور مداوم توسط کاربران این رمزارز در حال بررسی است و به همین خاطر هک شدن آن بعید به نظر می‌رسد.

بیت کوین دارای سرورهایی در سرتاسر جهان است و بیش از ده هزار نود (هر رایانه یا دستگاهی که به بلاکچین BTC متصل شود را می‌توان به عنوان یک نود در نظر گرفت) تمام تراکنش‌های انجام شده روی این شبکه را ردیابی می‌کنند. این نکته‌ای مهم است! زیرا اگر اتفاقی برای یکی از سرورها یا نودها بیفتد بقیه نودها می‌توانند آن را ردیابی کنند.

استخراج بیت کوین چیست؟

ماینینگ فرآیندی است که شبکه بیت کوین را حفظ می کند و همچنین باعث ایجاد سکه های جدید میشود.
در کل 21 میلیون واحد از بیتکوین وجود دارد که تا کنون نزدیک به 19 میلیون واحد از آن استخراج شده اند.

دستگاه های ماینینگ بیت کوین


خالق بیتکوین کیست؟

اولین بار در سال 2009 فردی یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو مفهوم بیت کوین و اثبات مفهوم خود را در یک فهرست ایمیل رمز نگاری شده منتشر نمود. ساتوشی بدون اینکه درباره خودش بنویسید این موضوع را عمومی کرد و تاریخ ایجاد این پروژه را به سال 2010 موکول کرد.

 از آن زمان به بعد افراد زیادی به صورت مشترک روی پروژه بیت کوین کار کردند. بیت کوین به دلیل ماهیت متن باز (اپن سورس) بودن آن توسط یک کار گروهی با مشارکت افراد مختلفی توسعه پیدا کرد.

از کجا میتوانیم بیت کوین خریداری کنیم ؟

از اکثر صرافی های ایرانی و خارجی میتوانید بیت کوین رو با پول های فیات خریداری کنید و در کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری نگهداری کنید.

با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی آکادمی عبدالهی استفاده کنید.

آماده سازی فرم
لطفا صبر کنید

مشاوران آموزشی
آکادمی عبدالهی

پاسخگوی شما هستند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *