عرضه اولیه یا ico چیست؟

عرضه اولیه یا ico  چیست؟ عرضه اولیه روشی برای جمع‌‌آوری سرمایه جهت راه‌اندازی پروژه‌های بلاک چینی ست.  در این مقاله کامل با ICO آشنا خواهیم شد. ICO روشی جهت به جمع آوری سرمایه مورد نیاز به منظور توسعه پروژه‌های مربوط به حوزه کریپتوکارنسی و بلاک چین است. . در این پروسه  تیم توسعه، توکن‌هایی را […]

عرضه اولیه یا ico  چیست؟

عرضه اولیه روشی برای جمع‌‌آوری سرمایه جهت راه‌اندازی پروژه‌های بلاک چینی ست.  در این مقاله کامل با ICO آشنا خواهیم شد.

عرضه اولیه یا ico چیست؟

ICO روشی جهت به جمع آوری سرمایه مورد نیاز به منظور توسعه پروژه‌های مربوط به حوزه کریپتوکارنسی و بلاک چین است. . در این پروسه  تیم توسعه، توکن‌هایی را بر بستر یک بلاک چین ایجاد می کنند  و آن‌ها را به قیمتی کم به حامیان اولیه خود می‌فروشد. این مرحله سرمایه‌گذاری جمعی است؛ پروژه، پول کافی برای اجرایی کردن ایده را کسب کرده و سرمایه‌گذاران نیز در صورت موفقیت طرح، پاداش هایی دریافت میکنند.

چرا یک پروژه باید عرضه اولیه را انتخاب کند؟

حفظ کنترل: در ICO سرمایه‌گذار با شما در شرکت سهیم نخواهد شد. با وجود دریافت پول از سرمایه‌گذاران، همچنان کنترل کامل کسب و کار خود را خواهد داشت. در واقع یک سرویس آتی را به شما میفروشد.

جهانی‌سازی: به کمک راه‌اندازی  عرضه اولیه افراد قادر خواهند بود خیلی سریع، از هر فردی ساکن هر نقطه‌ای از دنیا، سرمایه جمع‌آوری کنید.

نبود قوانین: برای راه‌اندازی یک ICO مجبور به تحمل چند ماه بوروکراسی‌های اداری نخواهید بود. سرعت عمل و زمان معیار بسیار مهمی برای کسب موفقیت است، به همین دلیل هر پروژه ای که زودتر از رقبا به بازار وارد شود، شانس پیروزی بیشتری خواهد داشت.

ICO مخفف کلمه‌ی initial coin offering یا عرضه‌ی اولیه سکه می‌باشد. در واقع  پیش از ورود سکه به بازار ، تیم تصمیم گیرنده‌ی این کوین ها درصدی از سهام را با قیمت پایه ای که برای آن ارز در نظر می‌گیرند پیش فروش می‌کنند.

در واقع این پیش فروش هم به نفع پروژه ها و هم خریداران می‌باشد. به این صورت که مقداری از سرمایه‌ی مورد نیاز برای شروع کار تامین می‌شود و از طرفی دیگر خریداران زیر ارزش واقعی اقدام به خرید می‌کنند.

مزایای ICO چیست ؟

اغلب ICO‌ها در ازای دریافت بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال به شما توکن‌هایی ارائه می‌کند. این توکن‌ها شامل مقدار مشخصی از سکه‌های خریداری شده می‌باشد. توکن‌ها به خودی خود و قبل از ورود به صرافی ها ارزشی ندارد. فلسفه‌ی خرید توکن در ICO این است که پس از ورود به صرافی ها  ارزشی چند برابر پیدا کند. البته همیشه پروژه ها موفق نمی شوند و گاهی اوقات منجر به شکست می شوند.

ICO‌های جعلی

اگرچه  نمونه های موفق در عرضه های اولیه بسیار بودند، اما کلاهبردار ها همیشه در کمین هستند. از آنجایی که پیگیری ارزهای رمز نگاری شده تقریبا غیر ممکن است فضای خوبی را برای کلاهبرداری به وجود آورده است. درسال ۲۰۱۷ کلاهبرداری‌های بسیار زیادی در این زمینه اتفاق افتاد که باعث شد بسیاری از دولت‌ها به ارز‌های مجازی بد بین شده و آن‌ها را ممنوع کنند. این کلاهبرداری‌ها تا جایی پیش رفت که فیسبوک، توییتر و گوگل تبلیغات مربوط به ICO را ممنوع اعلام کردند.

ثبت نام در ICO‌ها

در صورتی که پس از تحقیق و بررسی خود  قصد سرمایه گذاری در پروژه ای را داشتید ، می‌بایست به وسیله بیت کوین یا اتریوم خرید خود را انجام دهید. برای دریافت توکن‌ها باید معادل بیت کوینی یا اتریومی را به آدرس کیف پولی که دریافت می‌کنید ارسال نمایید. زمانی که یکی از صرافی ها ارز مورد نظر را لیست نماید، شما می‌توانید توکن‌های خود را به آن صرافی منتقل کرده و اقدام به خرید و فروش کنید

با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی آکادمی عبدالهی استفاده کنید.

آماده سازی فرم
لطفا صبر کنید

فرم ساز آسان

مشاوران آموزشی
آکادمی عبدالهی

پاسخگوی شما هستند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *