ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین کیست؟ ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یک برنامه‌نویس و نویسنده روسی-کانادایی است که بنیان‌گذار و مغز متفکر شبکه اتریوم است. جامعه رمزارزها علاقه زیادی به این بنیان‌گذاردارند. زندگی نامه ویتالیک بوترین ویتالیک در سال ۱۹۹۴ در شهر کولومنا، شهری باستانی در مسکو، در کشور روسیه به دنیا آمد. پدر او دیمیتری بوترین یک متخصص […]

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یک برنامه‌نویس و نویسنده روسی-کانادایی است که بنیان‌گذار و مغز متفکر شبکه اتریوم است. جامعه رمزارزها علاقه زیادی به این بنیان‌گذاردارند.

زندگی نامه ویتالیک بوترین

ویتالیک در سال ۱۹۹۴ در شهر کولومنا، شهری باستانی در مسکو، در کشور روسیه به دنیا آمد. پدر او دیمیتری بوترین یک متخصص کامپیوتر و مادر او ناتالیا آملین است. او تا ۶ سالگی و تا زمانی که والدینش تصمیم گرفتند برای فرصت‌های شغلی بهتر به کانادا مهاجرت کنند، در روسیه زندگی کرد.

زمانی که او کلاس سوم ابتدایی را در یک مدرسه کانادایی سپری می‌کرد، در برنامه ای که مخصوص افراد با استعداد بود، شرکت داده شد. با توجه به اینکه دستیابی به یک جایگاه در این برنامه، به معنای فرصت‌های یادگیری بیشتر بود، به طور ناگهانی از دوستانش جدا شد. در طول این برنامه، ویتالیک متوجه شد که مجموعه خاصی از مهارت‌ها و استعدادهای او، تا حدی مورد توجه اطرافیان و حتی معلمان قرار گرفته است.

او به صورت ذاتی، مستعد ریاضیات و برنامه نویسی بود و علاقه شدیدی به اقتصاد داشت و می‌توانست اعداد سه رقمی را به صورت ذهنی با سرعتی دو برابر بیشتر از میانگین ذهن انسان‌های هم سن خود، جمع کند.

بوترین به مدت چهار سال در مدرسه آبلارد، یک دبیرستان خصوصی در تورنتو تحصیل کرد، که به گفته او، یکی از جالب‌ترین و پربارترین سال‌های زندگی‌اش است، ارتباط نزدیک‌تر بین دانش آموزان و معلمان و عمقی که در آن مطالب آموزش داده شد، باعث شد من بخواهم یادگیری را به عنوان هدف اصلی خودم انتخاب کنم.

نمرات ویتالیک بوترین همیشه خوب بود، اما مدتی زمان خود را به جای انجام تکالیف مدرسه، برای رسیدن به سطوح بالاتر بازی World of Warcraft، اختصاص داد. او از زمانی که ۱۳ سال داشت World of Warcraft را با خوشحالی بازی می‌کرد تا اینکه یک روز در سال ۲۰۱۰، شخصیت ویتالیک به دلیل به روزرسانی شرکت سازنده بازی تغییر کرد. آن شب تا زمانی که خوابش برد، گریه کرد و بعدا متوجه شد که سرویس‌های غیر متمرکز چقدر می‌توانند ترسناک باشند و World of Warcraft را کلا ترک کرد!

ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۱ توسط پدرش با بیت کوین آشنا شد و سپس به آن علاقه‌مند شد. در آن زمان، ویتالیک قصد داشت مقداری بیت کوین به دست آورد، اما نه پول خرید آن را داشت و نه راهی برای استخراج آن؛ بنابراین کار نوشتن پست‌های وبلاگ را به دست آورد و برای هر پست ۵ بیت کوین کسب کرد. (در آن زمان معادل ۳.۵ دلار بود). البته بعد از گذشت مدتی این وبسایت به دلیل عدم توجه کاربران به کار خود پایان داد.

چگونگی پیدایش اتریوم

در سال ۲۰۱۳ ویتالیک شروع به سفر، ملاقات و یادگیری از توسعه‌دهندگان و برنامه نوسان سراسر جهان کرد. او با ذهنی پر از الهام، وایت پیپر اتریوم را منتشر کرد. مفهوم اتریوم همچنان در حال رشد بود، تا این که در ژانویه ۲۰۱۴ پروژه اتریوم به صورت نهایی اعلام شد و ویتالیک به‌همراه ۵ نفر دیگر آن را رهبری می‌کردند. سپس آنها توکن بومی اتر را در یک همایش بزرگ معرفی کردند.

لوگو اتریوم

ویتالیک موفق شد در عرضه و فروش اولیه اتر، ۱۸ میلیون دلار بیت کوین جمع‌آوری کند

درآمد سالانه ویتالیک از بنیاد اتریوم در حدود 150 هزار دلار است.

ویتالیک هنوز هم در حال کار بر روی بهبود سیستم عامل اتریوم، همراه با یک تیم کامل از توسعه دهندگان است.. او اغلب نظر خود را در مورد طیف گسترده ای از مسائل‌فنی و اقتصادی، مانند بیت کوین، اتریوم یا به طور کلی رمزنگاری با کاربران در میان می‌گذارد.

او این روزها در سنگاپور زندگی می‌کند و مثل همیشه در حال کار بر روی اتریوم است.

با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی آکادمی عبدالهی استفاده کنید.

آماده سازی فرم
لطفا صبر کنید

فرم ساز آسان

مشاوران آموزشی
آکادمی عبدالهی

پاسخگوی شما هستند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *